Hogyan közlik a felfüggesztést az adózóval?

Az állami adóhatóság (NAV) a felfüggesztést elrendelő határozatot, valamint az adószám törlését elrendelő határozatot hirdetményi úton közli az adózóval. A hirdetményt 15 – törlést elrendelő határozat esetén 8 – napra ki kell függeszteni a határozatot hozó adóhatóság (NAV) hirdetőtáblájára, valamint ezzel egyidejűleg 15 – törlést elrendelő határozat esetén 8 – napra az állami adóhatóság (NAV) internetes honlapján is közzé kell tenni.
A hirdetmény tartalmazza a kifüggesztés napját, a határozatot hozó adóhatóság (NAV) megnevezését és a kifüggesztés helyét, az ügy számát és tárgyát, az adózó elnevezését, székhelyét és adószámát, valamint azt a figyelemfelhívást, hogy az adóhatóság (NAV) az adószám (közösségi adószám) felfüggesztéséről, illetve törléséről határozatot hozott, amelyet az adózó vagy képviselője a határozatot hozó adóhatóságnál átvehet, továbbá utalást arra, hogy a határozat nem emelkedett jogerőre.
Amennyiben az adószám felfüggesztésére azért került sor, mert az adózóval szemben az állami adóhatóság (NAV) 60 napos üzletlezárást, illetve a tevékenység 60 napos felfüggesztését ismételten rendeli el, a hirdetmény a felfüggesztés határozott időtartamára utalást is tartalmazza.
Amennyiben az adószám felfüggesztésére azért került sor, mert az adózó az állami adóhatósághoz teljesítendő bevallási vagy adófizetési (adóelőleg-fizetési) kötelezettségének a törvényi határidőtől, illetve az esedékességtől számított 365 napon belül nem tesz eleget, az ilyen felfüggesztést hivatalból megszüntető határozat esetén a hirdetmény a fellebbezés kizártságára utalást is tartalmazza.
Az adóhatóság (NAV) a felfüggesztést, a felfüggesztés megszüntetését, illetve az adószám törlését elrendelő határozatot megsemmisítő vagy hatályon kívül helyező határozatról és a határozat jogerőre emelkedésének időpontjáról értesíti a cégbíróságot, a körzetközponti jegyzőt vagy az adózó nyilvántartását vezető egyéb szervet.

Témakör: Adószám-felfüggesztés tartalmi kérdései