Mikor függesztik fel a cég adószámát?

Az állami adóhatóság (NAV) az adószám alkalmazását több esetben is felfüggesztheti. Az egyik ilyen eset, amikor az adózónak postai úton, hivatalos iratként kézbesített adóhatósági irat két egymást követő alkalommal a feladóhoz a címzett ismeretlensége miatt érkezett vissza, és/vagy a megfelelő levélszekrény hiánya miatt a címzett számára kézbesíthetetlennek tekinthető.
Felfüggesztik az adószámot akkor is, amikor az adózó székhelyén (ideértve a székhelybiztosítás esetét is), illetve a székhelytől eltérő központi ügyintézés helyén végzett helyszíni eljárás alapján az adóhatóság (NAV) hitelt érdemlően tudomást szerez arról, hogy az adózó a székhelyén, illetve a székhelytől eltérő központi ügyintézés helyén nem található.
Az is az adószám felfüggesztését eredményezi, ha az adózó a rá irányadó szabályoknak megfelelő szervezeti képviselőt az adóhatósághoz nem jelentette be.
Ugyanígy felfüggesztik az adószámot, amikor az adózó ellenőrzése alapján az adóhatóság (NAV) hitelt érdemlően tudomást szerez arról, hogy az adózó nem rendelkezik szervezeti képviselővel, vagy a bejelentett szervezeti képviselő nem valós személy, illetve a megadott elérhetőségi helyeken nem fellelhető.
Az adószám felfüggesztésével jár, ha az adózóval szemben az állami adóhatóság (NAV) 60 napos üzletlezárást, illetve a tevékenység 60 napos felfüggesztését ismételten rendeli el.
Ugyanilyen következményekkel jár, ha az adózó az állami adóhatósághoz teljesítendő bevallási vagy adófizetési (adóelőleg-fizetési) kötelezettségének a törvényi határidőtől, illetve az esedékességtől számított 365 napon belül nem tesz eleget.

Témakör: Adószám-felfüggesztés tartalmi kérdései